INNO 2.0
Alte domenii
Noutăți
Un produs digital începe de la o idee, de la o viziune. Ca să fie dezvoltat și să treacă testul validării, trebuie să poată răspunde unui set amplu de întrebări. Proiectul INNO nu a fost cu nimic diferit. Pornind de la consultări cu mediul academic și de cercetare, mediul privat dar și cel public, INNO a avut la bază un set de nevoi identificate la nivel regional și a vizat să fie un instrument regional pentru potențialii investitori din regiune.
MVP-ul (minimum viable product) care a funcționat în ultimii ani a fost poate mult prea generos pentru un MVP, dar ne-a permis testarea diverselor nevoi care pot fi acoperite prin platformă, a modului în care ecosistemul regional se raportează la un astfel de instrument. Am reușit astfel să ajungem în punctul în care să îmbunătățim produsul digital, printr-o schimbare de focus nu numai a acestuia dar și a viziunii de ansamblu a departamentului INNO.
Dacă la început întreaga interacțiune era propusă a se desfășura exclusiv prin platformă, interacțiunile cu actorii regionali și internaționali (potențiali investitori) ne-au convins să schimbăm focusul. Deși în continuare INNO este o platformă care se adresează investițiilor și inovării, și pune la dispoziție unelte online care să faciliteze interacțiunea dintre utilizatori, aceasta primește și o componentă offline, prin servicii personalizate în funcție de nevoile utilizatorilor și prin programe de educare. Astfel, un investitor interesat de regiune nu va trebui să-și caute singur informația, să ia legătura direct cu instituțiile care pot fi relevante pentru el, acest pas fiind acum intermediat de experții departamentului. Similar, un startup care caută să-și îmbunătățească ideea va putea participa la programe de formare și va primi sprijinul experților INNO.
Mai mult, punem acum accentul pe promovarea ideilor inovatoare din regiune (fie că vin din mediul academic sau din afara acestuia), printr-un Portofoliu Regional de Proiecte Inovatoare, portofoliu care are ca scop promovarea regiunii, a ideilor în sine și crearea de legături între actorii relevanți (finanțatori, potențiali parteneri).
O componentă majoră rămâne în continuare cea de open innovation, atât companiile cât și alte instituții având la dispoziție un instrument prin care să poată identifica soluții potrivite pentru provocările lor.
Poate una dintre schimbările majore însă este curatorierea informației, culegerea și promovarea datelor de la actorii regionali, fără a mai fi nevoie de un efort considerabil din partea acestora de gestionare a informației de pe platformă. Experții noștri culeg informațiile relevante pe care ulterior le publică sub forma analizelor, a oportunităților de afaceri, sau în rapoarte punctuale, la cererea diverșilor potențiali investitori.
Dacă inițial INNO era un one-stop-shop la nivelul regiunii, adresând nevoi ale unor grupuri foarte diferite de actori, noul INNO se concentrează pe investiții, inovare și antreprenoriat și pune în centrul activității sale conectarea nevoilor cu soluții inovatoare, promovarea inovării din regiunea Nord-Vest și promovarea regiunii la modul general.
Sperăm că această simplificare va fi primită cu deschidere de către ecosistemul regional și că instrumentele pe care le vom pune la dispoziția organizațiilor din regiune să aibă o rată de adopție semnificativă. Dorim să generăm schimbarea modului în care organizațiile se conectează între ele, prin promovarea transferului tehnologic, a inovării și a dialogului. Let’s INNO together!