Noutăți
Știi care este diferența dintre "a auzi" și "a asculta"? Și cum se leagă asta de cele mai reușite produse și servicii de pe piață? Un produs de succes este susținut de o echipă organizată și cu abilități transversale, care nu doar interacționează cu clienții, ci și "ascultă" clienții pentru a aplica feedback-ul primit în dezvoltarea produsului. În teorie, pare simplu, nu-i așa? Cu toate acestea, un studiu recent realizat de CBinsights arată că majoritatea start-upurilor eșuează din cauza faptului că produsele pe care le lansează nu rezolvă o problemă reală, nu există o nevoie pentru acel produs/serviciu pe piață, sau pur și simplu produsul este un eșec total. Mai exact, majoritatea start-up-urilor eșuează deoarece produsele/serviciile lor nu corespund pieței și nu ajustează strategia de dezvoltare în funcție de nevoile sau cerințele clienților. Clienții se schimbă, își schimbă comportamentul și obiceiurile, și... ei ne schimbă pe noi, sau cel puțin așa ar trebui să se întâmple, mai ales dacă vrem să avem succes. Deci, cum transformăm schimbarea într-un proiect de succes folosind procesul potrivit? Cristina Bogățeanu va coordona un workshop intensiv în cadrul celei de-a șasea sesiuni a Acceleratorului LevelUP. Workshopul „Agile Project Management for Startups in Life Sciences and Health Tech” vă va ajuta să înțelegeți mai bine modul în care comportamentul și nevoile clienților determină dezvoltarea și ajustarea produselor și, implicit, care este rolul vostru în acest proces și cum vă puteți adapta la această situație. Termenul "agil" se referă la flexibilitate și abilitatea de a te adapta la schimbare. Proiectele dezvoltate cu un framework agil se bazează pe o abordare iterativă, ceea ce înseamnă că procesele proiectului sunt repetate de mai multe ori pe parcursul ciclului de viață al proiectului. Iterațiile pot fi repetate în funcție de feedbackul primit - de câte ori este necesar. Se va discuta mai pe larg despre modul în care solicităm feedback, constrângeri, echipa, rolurile, iterările, lista de activități și multe altele la workshop. Principalele concepte pe care start-upurile le vor dobândi sunt: 🔹 Ce sunt și cum se creează: Personas, User Stories, Scenarii, Storyboards; 🔹 Crearea unui Agile Roadmap folosind story mapping; 🔹 Curățarea backlogului; 🔹 Planificarea sprinturilor; 🔹 Scrumuri zilnice / stand-upuri; 🔹 Revizuirea sprinturilor / retrospective; 🔹 Experimentarea pe una dintre următoarele platforme: Asana / Trello / Jira. Despre Cristiana Bogățeanu În noul ei rol la Nagarro, pe care l-a preluat anul trecut, contribuie la creșterea departamentului de Life Sciences & Healthcare împreună cu o echipă de experți din întreaga lume. Cristiana a fost lider organizațional, CEO la ROTSA și antreprenor în serie, co-fondând opt startup-uri. Astăzi face parte din mai multe programe internaționale de accelerare, este evaluatoare independentă de granturi, angel investor și mentor în peste 100 de start-upuri tech, consiliindu-le în luarea deciziilor de afaceri. Prin multiple activități de mentorat sau programe specifice, ea a fost implicată activ în dezvoltarea ecosistemului național de start-upuri. Astfel, ea a devenit ambasador al inovațiilor în tehnologie, un promotor al schimbării durabile și un susținător al inițiativelor indiferent de domeniul de aplicabilitate, de la idee la MVP, lansarea pe piață și acces la fonduri private/VC, angel investors. De-a lungul anilor, ea s-a implicat activ în educația și activitățile de antreprenoriat, mentorat, consultanță în dezvoltarea afacerilor, crearea și organizarea programelor de incubație și accelerare dedicate pregătirii antreprenoriale și interacțiunii cu lumea multinaționalelor și a start-upurilor.